6 Ekim 2009 Salı

Mısırlı Günlere Devam...








Sonbahar denilince akla gelen ilk şey kuru yapraklardır. Hasat yapıldıktan sonra yığılıp kalan mısır koçanları ise cabası… Mısır yapraklarına taktığım şu dönelerde farklı bir şeyler yapmak farz olmuştu benim için. “Sonbahar ve Mısır” ikilisinden ortaya ne çıkarılabilir diye düşünürken, Güneşin camdan içeri girip evimizi ziyaret etmesinin hoşumuza gittiği bu mevsimde, bir stor perde tasarlamaya karar verdim… Hem güneşi engellemeyecek hem de dekoratif duracak bir stor perde olacaktı bu!


Bununla birlikte evimizde/işyerimizde mekanı ikiye bölmek istediğimiz yerlerde paravan görevi de görmeliydi. Çünkü ben bunu bu amaçla kullanacaktım.




Öncelikle ıslatarak yumuşattığım mısır yapraklarını örerek 90 adet şerit oluşturdum. Bir taraftan da 90 cm uzunluğundaki bir mısır gövdesini önce ateşte islendirdim ve vernikledim. Ardından kenarlarını kağıt bant ile kapatıp iple sardım. Böylelikle ana gövdeyi hazırlamış oldum. Bu işlemi yaparken farklı uzunluklardaki 7 adet mısır gövdesi parçalarını da aynı şekilde işleyerek daha sonra kullanmak için hazırladım.




Perdenin içinde kullanmak için küçük figürler hazırlamam gerekti. Telden iskeletlerini yaptığım 21 figürü mısır yaprakları ile sararak bu işlemi de tamamladım.


Artık iş tüm bunların birleşmesine kalmıştı!
Ana gövdeye sıcak silikon ile şeritleri yapıştırmaya başladım. Daha sonra bunlara diğer şeritleri, yine mısır yaprakları ile sararak kare boşluklar oluşturdum… Sonlarına doğru, daha önceden hazırladığım mısır gövdelerini, boşluklara ve aşağıda yer alan uç kısımlarına insan figürlerini de ekledim ve işi bitirdim ama bende bittim : )
İşte sonuç;
























Bu çalışmanın ebadı; 90 cm genişliğinde 120 cm boyunda olabildi. Mekanlardaki büyük boşluklara göre farklı ebatlarda da uygulanabilir. Tabi sabrı ve zamanı olanlar!

6 yorum:

  1. İnsan figürleri çok estetik olmuş. Duruşları var, bazıları sanki bir yere yetişme telaşesinde.
    Sabır ve zamana eklemeyi unutmuşsunuz; beceri.

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim... Beğenmenize sevindim.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş çalışmalar. Yaptığın çalışmaların herhangi bir yerde satışını yapıyor musun?

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim...
    Belli bir yerde satış yapmıyorum fakat sipariş çalışmalarım oluyor.
    :)

    YanıtlaSil
  5. enfes olmuş! sonunda her yapraklı mısır koçanı ve mısır sapı gördüğümde sorduğum "n'apılabilir ki bununla?" sorusu cevap kazanmış oldu! teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  6. Gamze, yorumunuz için çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim :))

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...