28 Ekim 2009 Çarşamba

Ateşli Nihale...

Akşam yemeğinden sonra şöyle demli bir çayla keyife keyif katmanın tadı başkadır. Yemek yenir ve koltuğa cömertçe yayılır. Demlenmiş bir bardak çayla daha da anlam kazanır yemek sonrası dakikalar. Bu dakikalarda çaydanlık mutfakta(soğumasın diye kısık ateşte fokurdar durur), sizse evin genelde mutfağa oldukça uzak bir yerinde ikamet edersiniz. Keyfiniz bir bardak çaydan sonra tazeleme işlemi için bölünür durur. Ardı arkası kesilmeyen otur kalk derdi başlamıştır artık… Bu dertten kurtulup, çaydanlığı hakimiyetiniz altına alabilmeniz için birkaç alternatif bulunmakta. Bu ihtiyacı karşılamak için alttan mumla ısının verildiği nihalelerden bahsediyorum. Piyasa da satılan bu nihaleleri mutlaka görmüşsünüzdür. Bende bu dertten muzdarip biri olarak, bozulmuş bir bilgisayarın power kutusunu değerlendirme yolunda emin adımlar attım.






Masaüstü bilgisayar kullanıcısı iseniz kasanınızın arkasını çevirip baktığınızda, elektrik gücü için kablo bağlantısının olduğu yeri hemen görürsünüz. Tabi böyle bir şey yapmak için gidip onu yerinden sökmeyin, mümkünse bozulmuşunu bulun. Bilgisayar donanımı ile uğraşan yerlerde çöpe atılan bu power kutusu bir rica ile sizin olabilir.



Gelelim bunu ateşli nihaleye nasıl dönüştüreceğimize.;
Bir tornavida yardımı ile içini tamamen boşalttığım metal kutuyu, yapışkanlı kağıtla kapladım.





Dar pencereler için üretilmiş, kullanmadığım bir bambu stor perdem vardı. Stor perdeden makasla kestiğim parçalar ile bu kutuyu, sıcak silikon yardımı ile kapladım ve nihalemi tamamladım.









Bundan sonra eksik olan tek şey bir mum. Onu da içine yerleştirdim ve ateşli nihalem kullanıma hazır…














24 yorum:

  1. Yorum yapmak istiyorum ama ne diyeceğimi bilemiyorum. Bu beyin nasıl çalışıyor böyle anlamadım. Nereden nereye... Beni şaşırttın yine. Tebrik ederim güzel ve işlevsel bir çalışma olmuş. Üstelik görsel olarak da çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle MARİFETLİ PERİ'ye katılıyorum.''Yok artık'' diyorum çalışmalarını takip ettikçe.. paylaşımların için çookkkk teşekkürler methods :)

    YanıtlaSil
  3. Bu geri dönüşümlere bayılırım.Bir şeyi çöpe atılmaktan kurtarmak insana nasıl da haz verir(kocamı nasılda sinirlrndirir:)
    çaydanlığın altı mumdan islenince de kağıt havluyu nemlendirip karbonata batırıp kolayca siliverirsin.
    Azılı çayseverler olarak bu çözüm bizi kesmeyince korkmaz semavere terfi ettik,tavsiye ederim
    ama naçizane değil:) naçiz:))))
    bu konuda topluca birşey yapabilir miyiz acaba?

    YanıtlaSil
  4. harikasın arkadaşım...
    süper buluşş..

    YanıtlaSil
  5. kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi heralde böyle bir ger dönşüm ellerinize salık her daim sıcak çayla keyfini çıkartın tasrımınızın

    YanıtlaSil
  6. MARİFETLİ PERİ, teşekkür ederim...
    Aslında bu bir tesadüf ile ortaya çıktı. Bilgisayar kasasından bozulmuş power kutusunu söktüğümde, onu çöpe atmaktan başka pek alternatifim yoktu. Bir anda böyle bir şey yaparak değerlendirmek aklıma geldi. Bunu yapmak çokta kolay oldu, ziyadesiyle zahmetsiz bir uygulama süreci var. Uzun süredir de kullanıyorum, tahmin ettiğimden daha kullanışlı oldu :))

    YanıtlaSil
  7. DdM, asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorumlarınız için...
    :))

    YanıtlaSil
  8. Nalan Öğretmenim, öncelikle yorumunuz için teşekkürler... Şu islenme olayında verdiğiniz öneri için ayrıca teşekkürler :))

    Çöpe atmak yerine değerlendirilebilecek o kadar çok şey var ki aslında; insanlar sanırım sahip oldukları şeylerin farkında değiller. İhiyaçlarımız doğrultusunda önce kendimiz çözüm üretmeye çalışsak belki bunu biraz aşabiliriz. Hani bunu yapmak içinde deha olmaya gerek yok :)

    Ben bu ateşli nihaleyi, şu sıralar daha çok bitki çaylarımı hazırladığım demlik ile kullanıyorum. Malum kış ayı... İnanılmaz pratik oldu. Çay konusunda elektirikli semaverler çaykolikler için çok iyi bir çözüm. Onlara bizim nihale yetmez :))

    YanıtlaSil
  9. celebi74, çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim...
    :))

    YanıtlaSil
  10. sevim, bu güzel yorum ve iyi dilkeleriniz için çok teşekkür ederim, sağolun...
    :))

    YanıtlaSil
  11. Valla bravo... Çöpe atmaya kıyamadığım power supply var arkamda geçen gün tellerinden bebek iskeleti yapmıştım. Bunuda şu akrilik denen boyayla hem ben hem onu tanıştırayım sonra kutu gibi monte edeyim diye düşünüyordum. Şimdi az kopya çekerek ateşli nihale yapayım :) nasılsa çay dışında başka şeylerede yarar.

    YanıtlaSil
  12. d@li, teşekkürler... :))
    Bir power supply daha çöp olmaktan kurtuldu :)

    Bu arada belki biliyorsunuzdur ama açıklamakta fayda var diye düşünüyorum; akrilik boya ateşe dayanıklı bir boya değildir. Boyamak isterseniz sadece yan taraflarını boyayın. Tamamını boyamak istersenizde, nalburlarda soba boyası diye satılan bakır ve gümüş etkisi veren ateşe dayanıklı boyalar var. Onlardan kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. Bana diyecek birşey kalmamış, tüm arkadaşlara katılıyorum. Bilgisayarım henüz bozulmadı, ama bilgisayarcı arkadaşımdan kolaylıkla elde edebilirim parçaları, ona gittiğimde tembih edeyimde hiçbir parçayı atmasın. Uyduramadığım birşey olursa kesin sana soracağım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Banuca teşekkür ederim...
    Uydurulamayan parçalar için hep birlikte yeni çözüm önerileri yaratırız. Neden olmasın?
    :)
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. beyin süper yetenek süper ne diyim saygılar

    YanıtlaSil
  16. nrhnmrl, teşekkürler...
    Saygı bizden :))

    YanıtlaSil
  17. İnanamıyorum iki! Hem işlevsel hem çok romantik olmuş. Çok beğendim ve ben bu bloğu neden bugün şeşfettim??

    YanıtlaSil
  18. Gülen Tezer Üstün, çok teşekkür ederim...
    Neyse geç olsun güç olmasın :))

    YanıtlaSil
  19. Süpersin yaaaa.... neler yapmışsın öylee görmeyeliii.. bayıldsım .. ama bilgisayarı da gözden çıkarmışsın :)

    YanıtlaSil
  20. jineps :)
    Teşekkür ederim... Beğenmenize sevindim.
    Bilgisayarın, ateşli nihaleyi yapmakta kulandığım bu kısmı arızalanmıştı zaten. Tabir-i caizse çöp olmuştu. Bende bu şekilde değerlendirdim. :)

    YanıtlaSil
  21. kardeş gayet güzel. CDrom ölür ölmez uygulamaya geçeceğim. Fekat şimdi gözden çıkaramıyorum aleti. Bozulsun bak bi, hemen etinden sütünde yararlanıcam. Bakalım başka neler yapabilirmişim. Takibe devam.

    YanıtlaSil
  22. Hipopotan, teşekkürler...
    :)

    İşe yarayanı değil, işe yaramayanı kullanmak bizim işimizde ön şart... CDrom'un ölümünü beklemek en doğru tercih olacaktır azizim... Bu ölüm gerçekleştiğinde sizi de sahnelerde görmek isteriz :)

    Selam ve saygılar...

    YanıtlaSil
  23. Waw süpermiş gerçekten.Forumdaki cümlemi tekrarlıyorum.Yaratıcı beyine sahip olmak iyi bir şey:)))

    YanıtlaSil
  24. Sishyphos, teşekkürler...
    Konuştuğumuz gibi; bozulmuş kablolar, klavye ve mouselar ileri de değerlendirilmek üzere saklanacak...
    :)

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...