28 Ekim 2009 Çarşamba

Ateşli Nihale...

Akşam yemeğinden sonra şöyle demli bir çayla keyife keyif katmanın tadı başkadır. Yemek yenir ve koltuğa cömertçe yayılır. Demlenmiş bir bardak çayla daha da anlam kazanır yemek sonrası dakikalar. Bu dakikalarda çaydanlık mutfakta(soğumasın diye kısık ateşte fokurdar durur), sizse evin genelde mutfağa oldukça uzak bir yerinde ikamet edersiniz. Keyfiniz bir bardak çaydan sonra tazeleme işlemi için bölünür durur. Ardı arkası kesilmeyen otur kalk derdi başlamıştır artık… Bu dertten kurtulup, çaydanlığı hakimiyetiniz altına alabilmeniz için birkaç alternatif bulunmakta. Bu ihtiyacı karşılamak için alttan mumla ısının verildiği nihalelerden bahsediyorum. Piyasa da satılan bu nihaleleri mutlaka görmüşsünüzdür. Bende bu dertten muzdarip biri olarak, bozulmuş bir bilgisayarın power kutusunu değerlendirme yolunda emin adımlar attım.






Masaüstü bilgisayar kullanıcısı iseniz kasanınızın arkasını çevirip baktığınızda, elektrik gücü için kablo bağlantısının olduğu yeri hemen görürsünüz. Tabi böyle bir şey yapmak için gidip onu yerinden sökmeyin, mümkünse bozulmuşunu bulun. Bilgisayar donanımı ile uğraşan yerlerde çöpe atılan bu power kutusu bir rica ile sizin olabilir.



Gelelim bunu ateşli nihaleye nasıl dönüştüreceğimize.;
Bir tornavida yardımı ile içini tamamen boşalttığım metal kutuyu, yapışkanlı kağıtla kapladım.





Dar pencereler için üretilmiş, kullanmadığım bir bambu stor perdem vardı. Stor perdeden makasla kestiğim parçalar ile bu kutuyu, sıcak silikon yardımı ile kapladım ve nihalemi tamamladım.









Bundan sonra eksik olan tek şey bir mum. Onu da içine yerleştirdim ve ateşli nihalem kullanıma hazır…