26 Eylül 2009 Cumartesi

Bir Keşfedilme Hikayesi...




Yine farklı bir dere kenarı hikayesiyle sizlerleyim…



Artık bahçe dekorasyonunda da, ehlileştirilip yetiştirilmeye başlanan bu sarmaşık türünü mutlaka görmüşsünüzdür… Bu yabani sarmaşık türü dere kenarlarında ve nemli ormanlarda bol miktarda bulunmakta.
 


Adapazarı semalarında gittiğim bir keşif gezisinde, dere kenarında ağaç gövdelerine sarılmış bu sarmaşıklara rastladım. Bir doğa sever olarak bunların kurumuş olduklarını belirtmek isterim. Sarmaşıklar artık yaşam mücadelelerini tamamlamış, öylece keşfedilmeyi bekliyorlardı. Ve bende onları şöhret yapmak için bulundukları bataklıktan söküp aldım.





Öncelikle sarmaşıkların üzerlerini kaplayan kabukları, maket bıçağı yardımıyla temizledim. Bu oldukça uzun zamanımı aldı. (3 gün kadar)



Temizlenen sarmaşıkları dairesel bir form oluşturacak bir şekilde birleştirdim. Bağlantı yerlerinde de şeffaf, plastik kelepçeler kullandım.



Ardından sarmaşıkların sağlam bir şekilde ayakta durmalarını sağlamak için dört ayrı tahtanın birleşiminden oluşan bir kaide hazırladım.
Ve son olarak doğallığını bozmamak için yarı mat vernik ile vernikledim.



Ve sonuç;





Flaşlı Çekim;


Flaşsız Çekim;




















17 yorum:

  1. aaaa bizim buralardan toplamışsın sarmaşığı. muhteşem olmuş.


    şu yorumlardaki kelime doğrulama seçeneğini kaldırırsan yorumculara daha kolaylık olur.

    YanıtlaSil
  2. sesiber, koordinatları tam olarak vvereyim; kuzuluk/akyazı dolayları... Muhteşem bir doğa!
    :)

    Ayrıca teşekkür ederim, beğenmene sevindim...

    YanıtlaSil
  3. Benim oğlum olsana sen... Aklıma gelenlerin uygulanmışlarını hep burada görüyorum. Burçlarımız aynı ondan mıdır nedir?

    YanıtlaSil
  4. banuca anne, memnuniyetle oğlunuz olurum :)
    alakalımıdır bilmiyorum ama benim burcum yay...

    YanıtlaSil
  5. ne güzel birşey yapmışsınız. doğada çürümek üzere olan güzel varlıkları hayatınıza katmışsınız. elinize ve aklınıza sağlık. benim de arkadaşım olun (:

    YanıtlaSil
  6. badem, çok teşekkürler... Beğenmenize sevindim.
    Sizin de arkadaşınız olayım, tamam :)

    YanıtlaSil
  7. çalışmalarınızın hepsi çok güzel, hepsi için ayrı ayrı tebrikler. ellerinize, fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten harika olmuş çok şık ellerinize ve fikrinize sağlık güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  9. dshandmade, çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  10. nrhnmrl, yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. ada ve deniz, beğenmenize sevindim...
    :)

    YanıtlaSil
  12. sesiber, :) Ben 4 yıl Akyazı'da görev yaptım... Mutlaka tanışıyoruzdur o zaman :))

    YanıtlaSil
  13. Tek kelimeyle harika...Hep derim doğada yürümek, doğayı keşfetmek gibisi yok:)
    Bloğunuza yeni geldim bu arada kabul ederseniz:)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim Semi. Kabul ne demek, mutluluk duyarım. Hoşgeldiniz. :D

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...