19 Eylül 2009 Cumartesi

Artık Rüzgarın Sesini Dinliyorum... Ya siz?



Yazlıkların bahçelerinde ve balkonlarda tangır tungur öten rüzgar çanlarını elbetteki görmüşsünüzdür. Piyasada oldukça farklı çeşitleri de bulunmakta. Bunlardan bende yapıp, hem daha ucuza hem de daha uygun fiyata yapabilirim endişesi içine girmişken, mısır sapından bambu etkisi yaratmak aklıma geldi. Ve bunların bir arada durmalarını sağlamam içinde ayrı bir malzemeye ihtiyacım vardı. Bu işte fazlasıyla kullanılan kurumuş su kabakları da işimi görecekti.







Kurumuş mısır saplarını farklı uzunluklarda kestikten sonra ocakta kimi yerlerini yakarak otantik bir etki yarattım ve vernikleyerek kurumaya bıraktım.
Su kabağının sadeliğini de beni oldukça rahatsız etmişti. Nalburdan 3 TL’ye aldığım havya ile kabağın üzerini yakmak suretiyle motifler oluşturdum ve kimi yerlerinde de delikler açtım.








Vernikleri kuruyan sahte bambularımın her iki ucunu keten iplerle sararak daha estetik bir görüntü kazandırdım.

Bir midyecinin çöpünden aldığım midye kabuklarını sıcak silikon ile birbirine yapıştırarak farklı bir görünüm yarattım.






Sıra tüm bu malzemelerin birleştirilmesine gelmişti. Kurumuş mısır koçanlarını tel tel ayırarak ıslattım ve bildiğimiz saç örgüsü gibi birbirine ekleye ekleye ördüm. Sahte bambularımı hazırlamış oldum kabağa bu mısır ipleri ile bağladım ve rüzgar çanımı tamamladım.





Ve sonuç;


2 yorum:

  1. Tam da bugün bostanıma inmeden önce, mısırların saplarını bambu gibi kullanabilirmiyim, kesip kurutup bir denesem diye düşünüyordum. Şimdilik kesmedim. Ama bu yazıyı okuyunca çok şaşırdım, bu kadar tesadüf olamaz. Demekki bambu yerine kullanabileceğim. Ben onlardan bahçeme dekoratif çit yapmayı düşünüyordum. Nasıl olur? Ama su kabaklarıma da ekleyebilirim, aynı sesi veriyormu?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba banuca,

    Aklınıza gelen fikri değerlendirin mutlaka... Mısır gövdesi, ne yaparsak yapalım, dayanıklı bir malzeme haline gelemiyor. Canlı iken oldukça sert olmasına rağmen kuruyunca çok çabuk kırılabilen bir hal alıyor. O yüzden dayanıklılık gerektiren yerlerde kullanmak emeğinizin boşa gitmesine neden olabilir. Ama rüzagar çanı ve buna benzer dekoratif işlerde oldukça iyi sonuç veriyor. Ama kullanmadan önce mutlaka verniklemelisiniz yoksa güveleniyor. Su kabaklarında mutlaka değerlendirin. Ses konusunda oldukça başarılı. Mısır gövdesi ve koçanını kullanarak yaptığım bir kaç iş daha var, ilerleyen zamanlarda onlarıda burada paylaşacağım. Belki size farklı fikirler verebilir.

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...