26 Eylül 2009 Cumartesi

Çerçeveci Geldi Haaaanımm!

Düven, harmanda ekinlerin (buğday, arpa, yulaf, vb.) tanelerini sapından ayırmak için kullanılan, önüne koşulan hayvanlarla çekilen, alt yüzeyinde keskin çakmak taşları çakılı olan kızak biçiminde araçtır.




Fotoğrafını da görünce sanırım düvenin ne olduğunu hatırladınız. Gelişen teknoloji ile birlikte tarımda kullanılan bu alet artık önemini yitirmiştir ve genelde bahçe dekorasyonunda kullanıldığı bilinmektedir.




Ben de bu düveni alışılagelmişin dışında; “iç mekanda nasıl kullanabiliriz?” sorusunun cevabını aradım ve sanırım buldum. Bakalım beğenecek misiniz…
Benim kullanmayı düşündüğüm düven, artık nerdeyse çürümek üzereydi. Kenar kısımları oldukça yıpranmıştı. O yüzden yapabileceklerim hakkında çok fazla alternatifim olmadı.
Düveni öncelikle bir marangoza götürüp çürümüş kısımlarını kestirip dört parçaya böldürdüm. ( Bu işi yapması için marangozu ikna etmek oldukça zor oldu : ) Çünkü marangozluk hayatı boyunca yaptığı en saçma iş gibi geldi ona ). Ardından elde ettiğim bu dört parçayı bir çerçeve oluşturacak şekilde uzun çiviler ile sabitledim. Talaş artıklarını tamamıyla temizledikten sonra yarı mat vernik ile vernikledim. Kuruduktan sonra hazır hale gelen çerçeveme resmimi takıp duvara astım( Bunun yanında daha alternatif fikirlerde üretebilirsiniz; ayna taktırmak gibi)…
Ve işte sonuç:






Ayna takılmış hali;



8 yorum:

  1. E yani haarika olmuş, özellikle köy yerlerindekilerin kullanmaktan vazgeçip böyle bir kenara attığı öyle güzel malzemeler varki, onları böyle kullanmak bambaşka oluyor. Sahi nerede yaşıyorsun da böyle doğal malzemeler bulabiliyorsun?

    YanıtlaSil
  2. Evet bu konuda çok haklısınız... Onlara sahip olupta elindekilerinin kıymetini bilmeyen çok insan var...

    İstanbul'da yaşıyorum... Ama daha önceden edindiğim malzemeler bunlar. Ara sıra gittiğim ziyaretlerde, gezilerde yüzsüzlük yapıp insanları vermeye mecbur ettiğim zamanların kazanımları... Yoksa İstanbul'da bunları temin etmek ne mümkün!
    :)

    YanıtlaSil
  3. hımm!!!
    çok güzel bi fikir.
    üzerinde çok düşünmüş olmalısınız.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir çalışma..
    Eski objelerin bu şekilde değerledirilmesi ve işe yarar hala tekrar dönüştürülmesi çok anlamlı.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  5. Doğa, ben teşekkür ederim, beğenmenize sevindim...
    :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş.Fikrinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Sishyphos, çok teşekkür ederim...
    :)

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...