23 Eylül 2009 Çarşamba

Afrika Maskı Yapımı ve Kağıt Hamuru...


Kağıt hamurunun hazırlanışı; Yapacağınız çalışmaya yetecek kadar gazete kağıdını, su dolu bir leğen vb. bir kabın içine parçalayın. Kağıtların kullanılabilir hale gelmesi için belirli aralıklarla karıştırın. Fakat kağıtların suyu emerek şekil alabilir hale gelmesi oldukça uzun zaman almakta. Bunun için alternatif birkaç yol deneyebilirsiniz.
Bunlardan birincisi;
Parçalanmış kağıdı suyuyla birlikte bir kazana-tenekeye koyup 15-20 dakika karıştırarak kaynatmak.
İkincisi;

Gazete kağıdı kullanmak yerine ucuz, tabiri caizse kalitesiz tuvalet kağıtlarını kullanmak.
Kağıtlarınız hamur kıvamına geldikten sonra bulundukları kabın içinden avuç avuç

Alıp suyunu sıkın ve bir başka kaba koyup ufalayın.Ufalanmış kağıda beyaz tutkal katıp karıştırın ve hamur haline gelene kadar devam edin.
Hazırladığınız hamur ne cıvık olmalı ne de katı. Kağıdın içindeki sert parçacıkları iyice eritmeniz lazım.
Kağıt hamuruna şekil vererek çeşitli çalışmalar yapabileceğiniz gibi bunu daha önceden hazırladığınız bir iskeletin üzerini kaplamakta da kullanabilirsiniz. Özellikle yüzey olarak geniş olan çalışmalarda iskelet kullanmanız işinizi daha da kolaylaştırır.
Mask yapımı çalışmalarında iskelet kullanmak, hem yapacağınız çalışmanın uzun ömürlü olmasına hem de uygulama sürecinde daha az yorulmanıza neden olacaktır.

Afrika masklarından esinlendiğim bu çalışmada abartılmış formlar kullanmaya özen gösterdim. Öncelikle yapacağım maskın ebatlarına göre ince telle örülmüş bir iskelet hazırladım. Kağıt hamurunun, teller arasında kalan boşluklardan düşmemesi için bu boşlukları daha ince bir telle sardım.
İskeletimi, daha önceden hazırladığım kağıt hamurumla kaplamaya başladım. İskeletin tamamını kağıt hamuru ile kapladıktan sonra kurumaya bıraktım. Bu biraz uzun sürebiliyor. Sıcak ortamlarda bu süreyi daha da kısaltabiliyoruz. Kuruma süresi, ortalama 10-15 gün sürüyor.
Masklar tamamen kuruduktan sonra sıra onları boyamaya geliyor. İstediğiniz renklerde boya malzemeleri satan dükkanlardan alacağınız “pigment boya” olarak satılan plastik(su bazlı) boyalar işinizi görür.
Maskları boyadıktan sonra çeşitli aksesuarlarla onlara farklı bir görünüm kazandırabilirsiniz. Ben ip, boncuk ve tüy kullandım. Sizde farklı materyaller farklı görünümler elde edebilirsiniz.

Maskı tamamladıktan sonra sıra bunların sunumuna gelmişti. Yaptığım bu maskı, elimde daha önceden var olan ahşap bir yüzey üzerinde kullandım. Ahşap yüzeyin üzerine fırça yardımıyla, siyah mürekkep kullanarak soyut bir kompozisyon oluşturdum. Ve maskı bu ahşap yüzeyin üzerine monte ettim.
Ve sonuç;





Yada;



4 yorum:

  1. Ya ben bunların hazır yapılmışlarını aldıydım.Olma mı:DDD

    YanıtlaSil
  2. Güzel güzel, beğendim:)
    Sabırlı insan işi:)

    YanıtlaSil
  3. Sishyphos, olmamı hiç; olur tabi...
    :)))

    YanıtlaSil
  4. UÇURTMA;), beğenmenize sevindim, teşekkürler...
    :)

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...