2 Şubat 2010 Salı

Bir Yumurta Ne kadar Sevimli olabilir?


Daha önce bu ve buna benzer uygulamalara mutlaka denk gelmişsinizdir. Bende bir kaç yerde görmüş ve çok beğenmiştim. Aynı şeyi neden bende yapmayayım ki diye düşündüm ve yaptım. Yumurta hemen hemen her evde öyle yada böyle bir şekilde kullanılmakta. Sabah kahvaltılarının vazgeçilmezi, üzümlü kekelerinse olmazsa olmazı...


Bu işi yaparken; içimizdeki şeytanı ortaya çıkarıp mutfak tezgahının kenarına vurmak suretiyle, önce tık tık sesini çıkartmak sonra da yumurtanın kabuklarını çatırdatmak zorundayız. Buradan da anlaşılacağı üzre; yumurta kabukları, yumurtanın asıl işe yarar tarafını kullanmak için feda edilmek zorunda olan kötü bir kadere mecburdur...

Bu işi biraz daha insani duygularla yapmak isterseniz; size bir önerim olabilir...
Yumurtaların kabuklarını, alt kısmından yavaşça vurarak kırdıktan sonra içini kolaylıkla çıkarabilirsiniz.

Peki bunu neden mi yapalım?
İşte cevabı;


Öncelikle yumurtamızın kabuğunu deforme etmeden, alt kısmından açacağımız bir boşluktan içini çıkarıyoruz ve alıyoruz elimize asetat kalemini...



Yumurta kabuğumuzun üzerine, istediğimiz  yüz ifadesini basit çizgilerle çiziyoruz.








Bununla birlikte yumurtalarınıza  bu şekilde hayat verdikten sonra onları, kapaklı yumurta kolisinin içine yerleştirip mutfağınızda da dekoratif bir aksesuar olarak kullanabilirsiniz.



14 yorum:

  1. ÇOK SEVİMLİ OLMUŞLAR.NEDUKUN OYMA YUMURTALARINI GÖRDÜNMÜ ONUNKİLERDE TAM SANAT ESERİ.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. Methods, bu kırıldıklarına kızmış yumurtalar çok sevimli.
    Ben de çocuklarıma kahvaltı yaptırabilmek ve keyifli kılabilmek için, yumurta haşladıktan sonra ellerine kurşun kalem verip surat çizdiriyorum :) Sonra onları fotoğraflıyoruz. Daha sonra da kafalarını kırıyoruz. Çok eğleniyorlar :)

    YanıtlaSil
  3. Sibel, teşekkür ederim... Beğenmene sevindim. Neduk'un çalışmasına da hemen bakacağım; zira meraktan ölebilirim yoksa :)))

    YanıtlaSil
  4. Marifetli Peri, sofra da çocuklara yumurta yedirmek için akla gelebilecek en güzel çözüm bu; tebrikler...

    Ayrıca yorum için teşekkürler...
    :))

    YanıtlaSil
  5. ayyy çok şekerler:)) kızgın olanlara bayıldım:))

    YanıtlaSil
  6. Çok sevimliler, ellerine sağlık. Ben şaşkın olanı çok sevdim:)) Hepsi beraber iyi bir aile olmuşlar..

    YanıtlaSil
  7. yumurtaları boyarken ki ruh halini anlatmak istersen mailimi biliyorsun

    Bence biri seni çok kızdırmış

    YanıtlaSil
  8. yaa nerelerdesin sen?? yaşıyormusun????

    YanıtlaSil
  9. Evinana, buradayım burada...
    Ya bu aralar çok yoğunum nete fazla giremiyorum ama en kısa zamanda geri döneceğim:D

    YanıtlaSil
  10. Al bi yazmayan daha.İhmal ettiniz ama hem bizi hem bloglarınızı.Bak ağlıyo...
    Ovvv hem de rimelleri aktı aklarken blogun:DD

    YanıtlaSil
  11. süperr sizi izlemeye aldım :)))

    YanıtlaSil
  12. Gülşen, teşekkürler...
    :)

    YanıtlaSil
  13. yaa bunlar çhooookkk qüzell olmuşş <3

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...