1 Ocak 2010 Cuma

Eski Pantolonları Değerlendirmenin En İlginç Yolu…

-->

Kaç kişi eski kot pantolonlarını o yada bu şekilde değerlendiriyordur? Sanırım çoğu insan, eskir eskimez çöpün kenarına koyuveriyordur…

Aslında yapılabilecek çok şey var!

Mesela evvel zaman içince misafir olduğum bir evde ilginç bir uygulamaya rastlamıştım. Topladığı eski kot pantolonlardan, kilim işlevi görecek bir yer sergisi yapan ev sahibine hayranlık duymuş dakikalarca suratımdaki şaşkınlık ifadesini atamamıştım.

Bakıldığında çokta itina gösterilmemiş olan bu çalışma, spontan bir şekilde kesilmiş kumaş parçalarının birleşiminden oluşuyordu. Gelişi güzel birbirine dikilmiş geometrik formlar…
Kot kumaşının zaten kalın bir dokuya sahip oluşu ve bununla birlikte bir kaç kat üst üste kullanılması suretiyle daha da kalın bir hale dönüştürülmesi, bu iş için en uygun malzeme olma özelliği kazandırmış ona.

Ortalama 4 metre karelik bir alanı  bu şekilde kaplamak oldukça akıllıca ve estetik bir düşüncenin ürünü…

Gelelim bir kot pantolonu hiç parçalamadan olduğu gibi nasıl kullanabileceğimize…

İşin detayına baktığımızda; pantolon, yine aynı işlevi gösterecek ama aynı zamanda da başka bir kullanım alanında baş rolü oynayacak. Yani hem pantolon gibi giyilecek hem de bir dekorasyon elemanı olarak mekanınızda yer alacak!

Peki bu nasıl olacak?

Öncelikle bir iskelet oluşturmanız gerekiyor. Bunun içinde ahşap levhalara ihtiyacınız olacak ve bu parçaları birleştirmek için kullanılacak bir kaç küçük malzeme…

Ve işte iskeletimiz;

 Fotoğrafa ait alıntılar için buradan buyrun...

Oturuş açısından ergonomi önemli ve üst bacak bölgelerine denk gelecek yerleri süngerle kaplamak iyi olacaktır.

  Fotoğrafa ait alıntılar için buradan buyrun...

Tüm bu işlemler tamamlandıktan sonra işin sonuna gelmiş oluyorsunuz. Pantolonu  hazırladığınız bu iskelete giydirmek ve ayak kısmına denk gelen yerlere ayakkabıları monte etmek.

Biraz marjinal bir yaklaşım gibi görünse de, bir çok kişinin ilgisini çekebilecek düzeyde olduğu da kesin…

Ve işte sonuç;

Fotoğrafa ait alıntılar için buradan buyrun...

Bununla birlikte alternatif bir uygulama için belki böyle bir şey de yapabiliriz;


Fotoğrafa ait alıntılar için buradan buyrun.

20 yorum:

  1. hakikaten kottan yapılan şeyleri çooook gördüm ama böylesini de görmedimdi
    göreceğimi de sanmıyorum :)))

    İzmir Karşıyaka Belediyesi ile yapacağımız kaatı projesi 4 Ocakta başlıyor.Pazar günü İzmire gidiyorum.
    Yazdığımpost sadece reimle çıkmış,yazı bir yere uçmuş yeniden yazdım.

    YanıtlaSil
  2. Yaratıcı, ama bir o kadar da korkunç hiç deilse benim içim gece sırf onun gölgesi, uzaktan görünüşü bile yeter:P

    YanıtlaSil
  3. Mutfagıma..köşe mutfak masası alacaktım..en ıyısı 4 kot pantolon alayım... tesekkurler Metcım..çok akıllıca bır fıkrı bızımle paylastıgın ıcın..

    YanıtlaSil
  4. Çoook uçuk :)) Sanki o kotun sahibinin kucağına oturuyormuşum gibi gelir herhalde bana :))
    Mutlu, huzurlu, başarılı yıllar dileğiyle....

    YanıtlaSil
  5. Süper bir geridönüşüm. Genç odalarına yapılabilir.

    YanıtlaSil
  6. Bu çalışmayı bende ilk gördüğümde gerçekten çok şaşırmıştım. Marjinal bir fikir olmuş :)))

    İzmir projenizde hayırlı uğurlu olsun Nalan öğretmenim...
    Daha nice projelere önderlik etmeniz dileğiyle. Güzel haberlerinizi bekliyor olacağım.

    Esen kalın!
    Görüşmek üzere...
    :)

    YanıtlaSil
  7. Scarlet, korkunç olduğu konusunda haklısınız aslında :))

    Fikir güzel ama her eve uymaz sanırım...

    Yorumunuz için teşekkürler...
    :)

    YanıtlaSil
  8. Şenay, mutfakta hoş durabilir :))) Yorumunla renk kattığın için asıl ben teşekkür ederim.

    Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Banuca, bunu bir sandalye gibi kullanma fikri ilk başta oldukça itici geliyor. İnsan düşününce o kotun sahibi ile ilgili geniş bir senaryo yazabiliyor... Ama fikir güzel! :))

    Yorumunuz için teşekkürler...
    :)

    Sevdiklerinizle nice mutlu yıllar yaşamanız dileğiyle; iyi seneler...

    YanıtlaSil
  10. Sesi, İnanırmısın, ilk gördüğümde benimde aklıma gelen şey oydu; genç odalarında dikkat çekici ve kullanışlı bir alternatif olarak kullanılabilir demiştim...
    Bu geridönüşüme aynı pencereden bakmışız sanırım.

    Yorumun için teşekkürler...
    :)

    YanıtlaSil
  11. ben de kotlardan yaptığım buzdolabı ceplerinin artanları artık dolaplara sığmadığı için birşeyler yapayım dedim, küçük bir yastık ve yatak örtüsü yaptım geçen hafta. astarlanmayı bekliyor sonra yayınlayacağım:) bu sandalye çok ilginçmiş

    YanıtlaSil
  12. Biyasimadahagirdim, paylaşımınızı merakla bekliyor olacağım :)

    Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. Emek hırsızlığına hayır !

    Doğru oldu mu şimdi ?!

    YanıtlaSil
  14. Nurajew, bu ne demek oluyor? Anlayamadım da...

    YanıtlaSil
  15. Çok yaratıcı bir fikir,müthiş...Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Yorumunuz için teşekkürler...
    :)))

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim Seventurka :)))

    YanıtlaSil
  18. süper gözüküyorr.. teşekkürler bi ara denesem olur böyle bişey aslında :)

    YanıtlaSil
  19. Sen de mi yarıyıl tatiline çıktın methcim:)

    YanıtlaSil
  20. Merhabaa ne güzel bi yer burası böyle bak bunada iyice bayıldım. Çok farklı bir tasarım kesinlikle yapacağım evime ama sanırım iki kokoş ayakkabısı ve pullu bir kot giydiririm ki gelip geçenin oturası gelsin:))

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...