7 Temmuz 2010 Çarşamba

Yumurta Kabukları...

-->
 Uzun bir aradan sonra herkese merhaba,

Yoğun iş temposu beni benden aldı gitti. Dört, beş aydır soluk soluğa sürdürdüğüm koşuşturmacamı nihayet sona erdirdim. İnsanın şu şehirde mutsuz olup kendine vakit ayıramaması için o kadar çok neden var ki; yoğun iş temposu, trafik, zor insanlar, apartman yöneticisi, marketteki suratsız kasiyerler ve daha nicesi… Tepe taklak olmuş insan manzaralarına artık ziyadesiyle alıştım. Ama onları ne yazık ki yok sayamıyoruz. Hayatımıza biz istemesek de bir şekilde dahil oluyorlar…

En son paylaşımda bulunduğum yumurta karakterlerinden sonra arada bıraktığım beş aylık boşluğu çaktırmamak adına yine yumurtalı bir şeyler yapma gayretine girdim.

Kış mevsimini bitirdik, ardından bahara merhaba dedik ve şimdilerde ise sıcak yaz günlerinden şikayet eder olduk. Yaz mevsiminin en güzel tarafı; eğer tatil için bir yerlere postu serememişseniz balkonda keyif yapmaktır(En azından benim için öyle). Tabi bunun için; en az iki kişinin kütlesel olarak varlık gösterebileceği bir adet balkon, kullanılacak malzemeler arasında olmazsa olmazlardan…

Kent yaşamının içinde çayıra-çimene özlem duyarak emekli olmayı bekleyenlerin, bu balkonlarda yapacakları en büyük icraatların başında ise saksılara çiçek ekerek toprakla bütünleşme arzularını bir nebze de olsa yatıştırmak gelir. Sanırım ben de onlardan biriyim. Ortalama birkaç ay önce bu arzuları bastırmak adına bulunduğum birkaç girişim, hain kuşlar tarafından sinsice bloke edildi :))

Nasıl mı?

Marketten hevesle aldığım fesleğen tohumlarımı ve ekmek fırının önündeki saksılardan arakladığım dört kök naneyi, saksılara ekerek balkonumda onlara eşsiz bir mekan hazırladım. Ve yeni bir hayata merhaba demeleri için gün aşırı suladım durdum… Günler sonra fesleğenlerim filiz atmaya, nanelerimse yeşermeye başladı. Fakat unuttuğum bir şey vardı ki; oda hain saldırılara karşı savunmasız oluşlarıydı :)) 

 

İşten eve döndüğüm bir gün, onlara merhaba demek için çıktığım balkonumda nane ve fesleğenlerim için El-Fatiha okumak zorunda kalacağımı kırk yıl düşünsem aklıma getiremezdim. Hain kuşlar onları resmen katletmişlerdi… Filizlenmiş bütün yaprakları yemiş ve çekip gitmişlerdi. Olay mahaline vardığımda, gördüklerim karşısında şoka girmiştim. Artık her şey için çok geç derken aralarında üç kök fesleğen ve nanelerimin hala can çekişir bir halde olduklarını fark ettim. Onları hemen oradan alıp yoğun bakım ünitesine kaldırdım :))

Yaşamaları için ne gerekiyorsa yapacaktım ve kolları sıvadım…


Ben olmadığım zamanlarda onları koruyacak/kollayacak birine ihtiyaçları vardı. İki ağaç dalını birbirine “artı” şeklinde telle bağladım. Ardından eski bir kumaş parçası ile dalları sarıp mutfağa koştum. İçini boşalttığım iki tane yumurtanın üzerine asetat kalemi ile birkaç çizik attım. İçlerine soğuk slikon sıktıktan sonra dalların üzerine sıkıca yerleştirdim. Korkuluklarım artık hazırdı… Onları saksıların köşelerine saplayarak yeni görevlerinde başarılar diledim. 



Ve sonuç; artık hain kuşların çıtı çıkmıyor…



Fesleğenlerimin son hali;


18 yorum:

  1. Çok şekerler ama hiç sanmıyorum kuşlar bunlardan korksun. Onlar da çok sevecektir:)))

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin geriye.Özlemişmisin bilemem ama ben yazılarına tekrar kavuştuğumuz için sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. Neduk, teşekkür ederim...

    Yumurtalarda hain bakışlar yapmaya çalıştım ama oval formlara sahip olduklarından mıdır nedir; pek sevimliler :)))

    YanıtlaSil
  4. Sishyphos, hoşbulduk. Teşekkür ederim :))

    Özlemişim gerçekten... Aklıma ne gelirse yazmayı, paylaşmayı, yeni şeyler öğrenmeyi ve sizlerin yazdıklarını takip etmeyi gerçekten özlemişim. Umarım yine uzun süre buralarda olabilirim...

    YanıtlaSil
  5. Şükür kavuşturana, özlemişim güzel fikirlerini :)
    Eğer korkuluğun onları korkutmazsa, bir fikir daha vereyim dene; saksıların üzerine gelecek şekilde, birkaç tane kurdele gibi birşeyler sarkıt.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Banuca,
    Şükürler olsun evet :))
    Bu korkuluklar işe yaradı ama güzel önerini de aklımın bir yerine not ettim. Çaresiz kalınan durumlarda daha kolay bir çözüm gibi duruyor...

    YanıtlaSil
  7. Yumurta gibi korkulukların olmuş:) Pek de sevimli olmuşlar.

    Beş ay olmuş demek. Bakalım açığı nasıl kapatacaksın? Ard arda yazı yayınlaman lazım, çünkü bakış açını, fikirlerini çok beğeniyorum.

    Hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  8. Marifetli Peri, bu güzel yorum için teşekkür ederim :))

    Size de hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  9. Şimdi mailii yanıtlayıp buraya koştum.Korkulukların pek güzel ama benim gördüklerim daha da güzeldi. Lütfen önerimi dikkate al yoksa dayanamayıp ben yazar(d)ım
    :)))

    YanıtlaSil
  10. Yumurta korkuluklarla devam etsende bloguna, yokluğun belliydi.. Yaratıcı fikirlerine ihtiyacımız oluyor Methods hoşgeldin : )

    YanıtlaSil
  11. çok güzel korkuluklar olmuş,ben de küçükken bu yöntemle (üzerlerine çiçek resmi yapıştırarak) saksı süsü yapmıştım,o geldi aklıma sayenizde,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. umarım yine buralarda olurum demişsin ama maşallah 7 temmuzdan beri gene ortalarda yoksun:))) yahu arada sırada yaşıyormuyuz falan bir bak:DDD

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler iş, çok iyi.Fırsat burada güzel yumuşak kapaklar bu konu bırakmak

    http://video.globo.com/Videos/Player/Entretenimento/0,,GIM1333873-7822-APRENDA+A+FAZER+UM+BAU+FEITO+DE+TAMPINHAS+DE+GARRAFAS+DESCARTAVEIS,00.html

    YanıtlaSil
  14. benim balkonuma bunlardan bir sürü lazım tabii korkarlarmı yoksa gagalarlar mı bilmem daha geçen aylarda boş saksılarımı gelip yokladılar hiç sormadılar kiraya veriyormusunuz diye bi baktık ki bizim kiracılar yumurtalarını bırakmışlar bile balkona çıkamaz olduk kaçacak yumurtası kalacak diye neyse kuş çıktı yuvadan uçtu bile kirayı ödemeden evide pardon saksılarıda leş gibi bırakıp çekip gittiler :)
    Korkuluklar çok şirin olmuş bunları gören kuşlar diğerlerinede haber verecek gelmeyecekleri varsa da artık görmeye gelirler ellerinize sağlık amma uzun yazdım yaa eski anılarım depreşti:)

    YanıtlaSil
  15. Oldukça geç cevap verdiğim için öncelikle hepinizden özür diliyorum.

    Nalan öğretmenim, en kısa zamanda size daha önce göndermiş olduğum fotoğraflarla ilgili bir paylaşımda bulunmayı düşünüyorum zaten. Ama önce güzel bir metin yazmam lazım:D

    Dmd, var-yok arasında gidip geldiğim günler sanırım artık geride kaldı. Yokluğumun hissediliyor olması sevindirici. Ama artık buralardayım :)) Yorum için teşekkürler...

    mink, değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
    :))

    aktifmutfak, biliyorum sen bana çok kızacaksın ama inan hiç vaktim olmadı bu işlerle ilgilenmeye. Ama artık sezon açıldı ve artık daha fazla buralarda olma arzusundayım. Umarım başarılı olurum :)))

    YanıtlaSil
  16. nrhnmrl, güzel paylaşımınız için çok teşekkür ederim; keyifle okudum. Bunlardan bir kaç tane yapıp uygulamaya geçirin derim ben. Kimbilir belki işe yarar :)))

    YanıtlaSil
  17. Bizim fesleğenleri de keçiler yiyip bitirdi,sizce yumurta korkuluklar işe yarar mı?..diye bir soru sormayacağım tabii:)) Eve döndüğümde buradan götüreceğim fesleğen kökleri için kesinlikle yapacağım bir çalışma bu..O ifadeleri verebilmek için kaç yumurtayı katlederim bilemiyorum ama denemeye değer..Çok güzeller:))

    YanıtlaSil
  18. Keçiler için işe yarayacağını pek sanmam :)) Ama kuşlar için kesinlikle işe yarıyor; mutlaka deneyin :D

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...