27 Aralık 2009 Pazar

Meyve Suyu Ambalajından Ne Yapılır?





Uzun zamandır yaptıklarımı, nette karşılaştıklarımı bir kenarda biriktiriyorum. Ama gelgelelim şu üşengeçliğim yok mu; bana en büyük engel… Sonunda yüreğime merhamet düştü de birkaç şey paylaşayım dedim artık!


Bununla birlikte yeni bir blog daha açtım. Onunda etkisi var tabi…

Şu sıralar yazacaksam da oraya bir şeyler yazıyorum. Malum buradaki fotmat bir yandan metin hazırlamayı bir yandan da fotoğrafları düzenlemeyi gerekli kılıyor.

Kimi zamanlarda sırf şu fotoğraf işi yüzünden bile içimden bir şey yapmak gelmiyor. Tam kendini kaptırmışken, her şeyi bir kenara bırakıyorsun ellerini yıkamaya gidiyorsun. Sonra gelip fotoğraf makinesini eline alıp deklanşöre basıyorsun. Yine tekrar işe devam… Derken yine aynı telaş başlıyor. Resmen bir eziyet… Keşke bir asistanım olsa dediğim zamanlarım çok oluyor.

Kendime kalın mı kalın bir defter yaptım. İçine aklıma ne geliyorsa not ediyorum; şunu da yap, bunu da yap diye verip veriştiriyorum… Aralara çizimler de yapıp olayı görsel bir hale dönüştürüyorum. Bu iş, bloguma yazmaktan daha fazla keyif veriyor! Orası kesin…

Gelelim günün mevzusuna; Meyve Suyu Ambalajından Ne Yapılır?

Bir süre önce keşfettiğim blogların birinde rastladığım bu uygulama, gerçekten alkışı hak ediyor. Mükemmel bir geri dönüşüm olmuş… Kaç kişi böyle bir şey yapmak için vakit harcar ve bunu alıp günlük hayatında kullanır bilmem ama oldukça dikkat çekeceği kesin!

Lafı çok fazla uzatmadan bu uygulama ile ilgili uygulama aşamalarının görsellerini sizinle paylaşmak istiyorum. Bunu nerden bulduğuma gelecek olursak; BURADAN ilgili bloga ulaşabilirsiniz.


Kullanılacak malzemeler...


Öncelikle meyve suyu kutusunun üst ve alt kısımları makas yardımı ile kesiliyor...




Kutu, ikiye katlanıp üst kısmından bir parçası kesilerek yeni bir forma dönüştürülüyor...




Üst parça üzerinde kapağın içinden geçebileceği genişlikte bir daire açılıyor...


Son olarak kutunun kesilmiş kısımları elektirik bantı ile kaplanarak uygulama tamamlanıyor...

Ve işte sonuç;




14 yorum:

  1. Süper olmuş ellerinize sağlık,Sevgilerrrrr.Okullarda öğretilebilir.

    YanıtlaSil
  2. Ahanda ben bunu yaparım.Uzun zamandır luzumsuz bir iş yapmamıştım elim kaşınıyordu:)
    ilginç olmuş

    YanıtlaSil
  3. Bu çalışmanın bana da ilginç gelen bir tarafı var. Çok kullanışlı bir şey olmamasına rağmen fikir olarak oldukça etkileyici...

    Tekrar hatırlatmakta fayda var; bu çalışma benim değil; yukarıda da belirttiğim gibi başka bir blogtan link alarak eklediğim bir paylaşım :)))

    Yorumlarınız için de ayrıca teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. :))..bak kusura bakma ama valla gereksiz bu...sitene baktıkça evde atılacak şeyler aklıma geliyor nedense:)) ıvır zıvır:)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Evin ana, biz çöpçü olduğumuzdan mütevellit; bu gibi şeyler pek mühim işlermiş gibi geliyor bize... Sen bize aldırma, gül geç :))))

    YanıtlaSil
  7. Hayretle bekliyordum resimlere bakarken ne olacak bu diye.Cüzdan de mi:D

    YanıtlaSil
  8. mutlu ve keyifli bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Sishyphos, :))
    Hı hıı; cüzdan( bozuk para cüzdanı)
    :))

    YanıtlaSil
  10. nrhnmrl, Yeni yıl sizi de her daim mutlu etsin. Sevdiklerinizle uzun bir ömür geçirmeniz dileğiyle; nice senelere...

    YanıtlaSil
  11. çok yaratıcı ve kullanışlı bir origami ustalığı olmuş bu, evde can sıkıntısından yapıp seri üretime bile sunabilirim bende bu meyvesuyu aşkı varken.

    YanıtlaSil
  12. Apoiantes, seri üretim konusunda sizi destekliyorum... Eğer elinizde yeteri kadar meyve suyu kutusu birikiyorsa neden olmasın :))))

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...